Polecamy

  • Sklep z grami
    Sklep z grami – online czy w realu?. Gry komputerowe w ostatnich latach stały się jedną z najpopularniejszych rozrywek. Szczególnie popularne są wśród dzieci i młodzieży, choć i dorośli też …
  • Fotografia ślubna Kielce
    Fotografia ślubna Kielce. Każda para młoda marzy o tym, by dzień ich ślubu był dniem naprawdę wyjątkowym. By wszystko było wtedy dopięte na ostatni guzik, a atmosfera była wręcz jak …
  • Tłumacz języka litewskiego
    Dobry tłumacz języka litewskiego. Bardzo ważną umiejętnością, która pozwala na zwiększenie jakości życia, jest znajomość wielu języków na bardzo dobrym poziomie. Niektóre z nich są bowiem mało popularne, tak więc …

Tagi

Strony

Egzaminy jako element edukacji

Kiedy przyjrzymy się współczesnym systemom edukacyjnym, jakie funkcjonują na świecie, to musimy zauważyć, że wspólnym mianownikiem dla wielu szkół są egzaminy, które kończą i podsumowują każdy etap edukacji. Warto się przyjrzeć tym egzaminom bliżej i sprawdzić, czy rzeczywiście weryfikują wiedzę oraz umiejętności ucznia. Przyjrzyjmy się temu na przykładzie egzaminów, które stosowane są w polskim systemie edukacyjnym, bo te najłatwiej jest nam zrozumieć i przyswoić sobie. Po ostatniej reformie, wszystkie egzaminy są standaryzowane i sprawdzane przez zewnętrzną komisję, co zapewnia znacznie większą anonimowość wyników. I to bez wątpienia jest naprawdę duży plus, na który warto zwrócić uwagę. Są jednak także minusy tej sytuacji. Związane są one przede wszystkim z tym, że w naszych szkołach uczy się dzisiaj „pod klucz”, a nie dla praktycznych celów. To zaś jest naprawdę sporym problemem, na który zdecydowanie należy zwrócić uwagę, chcąc naprawić efekty edukacji w kolejnych latach pod każdym względem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>